Drukwerk blijft een belangrijk communicatiekanaal om verschillende doelgroepen te bereiken. Het is waar dat digitale communicatie steeds belangrijker wordt. Maar, niet alle communicatie kan je zomaar vervangen door een digitaal alternatief. Daarnaast kan niet iedereen zich even goed behelpen met digitale tools. Ontdek hier wat de kracht van papier (niet) is en hoe je die kanalen het beste inzet.
Drukwerk
Magazines
Het magazine van je organsiatie informeert je lezer, maar zorgt er ook voor dat de lezer zich verbonden voelt met je organisatie. Het is een belangrijk instrument binnen je communicatiemix. In dit dossier leer je van A tot Z hoe je alles uit je blad kan halen.
Bewonersbrieven
Wegenwerken of een groot evenement in de buurt? Bewonersbrieven helpen je om burgers snel en gericht te informeren. Zo’n brief schrijf je niet in één, twee, drie. Het is een ambacht en het vraagt tijd, al is die er meestal niet. Bovendien gaat zo’n brief vaak over complexe thema’s en hebben verschillende collega’s hun mening over de tekst. Het resultaat is dan dikwijls een brief vol compromissen. Hoe zorg je dan toch voor een duidelijke brief?