Hoe stel je doelstellingen voor je magazine op? Laat je inspireren door het voorbeeld van Komop
Komop is een magazine van Kom op tegen Kanker voor medewerkers, actievoerders en vrijwilligers. Wat zijn de communicatiedoelstellingen van het magazine en hoe zouden ze de meerwaarde van het magazine omschrijven? Laat je inspireren door dit voorbeeld.
Communicatiedoelstellingen bepalen is noodzakelijk zodat je inspanningen ook lonen. Lukraak ‘iets’ doen, is meestal geen goed idee. Dat is niet anders voor je magazine. Gewoon een magazine maken omdat andere organisaties dat ook doen, doe je beter niet. Het moet een toegevoegde waarde bieden in je communicatiemix en het moet een aantal doelstellingen nastreven.
Communicatiedoelstellingen moeten daarnaast ook passen bij het kanaal dat je inzet. Het ene kanaal is het andere niet, en elk heeft zijn eigen kenmerken. Daarom moet je een magazine inzetten volgens de sterktes van het kanaal.
Hoe omschrijf je die doelstellingen concreet? Laat je inspireren door het voorbeeld van Kom op tegen Kanker. Ze delen je wat de doelstellingen van het magazine Komop zijn en hebben een elevator pitch (een korte en krachtige omschrijving van de doelstelling en meerwaarde van het magazine) voor Komop. Het voorbeeld kan je downloaden bij ‘Documenten’.