Hoe pak je een brainstorm aan? Zo deden ze dat bij de Gemeente Pelt.
Af en toe eens brainstormen om nieuwe ideeën voor de communicatie te verzamelen, is meer dan welkom. Heb je een klein communicatieteam? Dan is het misschien wel handig om extra collega’s hiervoor uit te nodigen. Al is het niet altijd evident om collega’s, die verder weinig met communicatie in contact komen, hiervoor te motiveren en tot de inspiratie te komen die je nodig hebt. Hoe pak je het aan? Laat je inspireren door het voorbeeld van Gemeente Pelt.
Bij Gemeente Pelt organiseerden ze een brainstorm voor hun PLT Magazine. Daarop nodigden ze alle geïnteresseerde collega’s uit om een voormiddag mee na te denken, zodat ze een nieuwe wind door het magazine konden laten waaien.
Hoe pakten ze dat aan? Eerst lieten ze de collega’s kennismaken met het magazine en de visie erachter. Als je niet goed weet waarvoor je brainstormt, kan je moeilijk tot goede ideeën komen, was de redenering. Daarna gingen ze aan de slag met verschillende brainstormtechnieken. Hoe die voormiddag precies verlopen is, lees je in het draaiboek. Je kan het draaiboek downloaden bij ‘Documenten’.