Word jij de nieuwe medewerker kennis & vorming bij Kortom?
Wij zoeken een enthousiaste collega, met een hart voor overheids- en socialprofitcommunicatie, die graag kennisdeling met leden wil stimuleren en onze leden inspireert en adviseert.
Jouw profiel
- Inhoudelijk sterk - Je bent geboeid door communicatie en je communiceert correct en vlot. Je kan informatie goed synthetiseren, je hebt een uitstekend tekstgevoel en plezier in het maken van content. Je bent vertrouwd met overheids- en socialprofitcommunicatie.
- Zelfstandig en flexibel - Je gebruikt de ruimte die je krijgt om zelf kennis te verzamelen en projecten van begin tot einde te ontwikkelen en uit te voeren binnen in een afgesproken timing. Je voert jouw job erg zelfstandig, flexibel en loyaal uit.
- Netwerker – Je legt gemakkelijk contact en je bouwt een netwerk uit met onze leden, dat helpt jou ook om cases, vragen en trends in het werkveld snel te spotten. Je bent klantvriendelijk, taalvaardig en je communiceert helder.
- Geëngageerd - Je bent gedreven in wat je doet en je hebt voldoende theoretische bagage. We rekenen op je creativiteit en stressbestendigheid.
Jouw taken
- Je werkt actief mee aan Kortompedia, ons kenniscentrum over communicatie. Je verzamelt cases en informatie die je verwerkt tot inspirerende en vlot geschreven kennisartikels.
- Je werkt mee aan de verdere uitbouw van de kenniswerking en werkt hulpmiddelen en tools uit die onze leden helpen en stimuleren in hun job.
- Je bent verantwoordelijk voor de 2 à 3 boeken die Kortom jaarlijks publiceert. Je begeleidt auteurs bij het concept en de redactie van hun boek. Je zorgt voor een promotieplan en voert het uit.
- Je organiseert en begeleidt verschillende collegagroepen waar ervaringsuitwisseling en netwerking centraal staan. Je werkt mee aan de organisatie van vormingsactiviteiten zoals opleidingen en studiedagen. Dit neemt ongeveer een derde in van jouw werktijd.
- Je draagt bij tot de optimale werking en de verdere groei van Kortom als netwerkorganisatie voor de leden.
Voorwaarden
- Je beschikt over een masterdiploma (of gelijkwaardig door ervaring). Affiniteit met de overheid, social profit en de communicatiesector is een pluspunt.
- Ervaring maar ook jouw inzet, knowhow en goesting om te leren zijn erg belangrijke criteria. Kortom draagt gelijke kansen en diversiteit hoog in het vaandel. Je wordt aangeworven op basis van competenties ongeacht geslacht, afkomst of handicap. Personen met een handicap krijgen de nodige faciliteiten als zij dit vragen.
Wat is Kortom?
Kortom vzw is een actieve organisatie die meer dan 1400 communicatieprofessionals uit de overheid en social profit in één netwerk samenbrengt. Lees onze kernwaarden in ons jaarverslag en kijk hoe ‘Kortom’ jij bent.
- Kortom professionaliseert het communicatievak met vorming, advies, kennis en onderzoek. Zo verbinden we collega’s en kennis met elkaar.
- Naast een uitgebreid vormingsaanbod, een kennisdatabank en online community beantwoorden wij jaarlijks heel wat vragen van onze leden en geven we communicatieadvies dat hen helpt en stimuleert in hun job.
- Met veel gezond verstand en een grote drive werken we met een klein, maar sterk team aan meer en betere communicatie.
- Het Kortom-secretariaat is gevestigd in Brugge, in de buurt van het station en ’t Zand (Hauwerstraat 8), minstens de helft van jouw werktijd is hier gepland. Als je een opleiding of een event organiseert, spoor je vaak naar (grote) steden in Vlaanderen.
Kortom biedt jou
- Een contract van onbepaalde duur.
- Een verloning gebaseerd op het barema van CAO 329.01, gebaseerd op het diploma (bruto maandloon van 3.572 euro bij 0 jaar anciënniteit bij masterdiploma)
- De werkdruk kan hoog zijn. Daarom werken we met flexibele arbeidstijden en is het mogelijk om 2 dagen per week thuis te werken.
- Een boeiende loopbaan met veel kansen, zoals het communicatievak helemaal te ontdekken, zelf opleidingen te volgen en jouw netwerk uit te bouwen.
- Gratis woonwerk-verkeer met openbaar vervoer, fiets- en thuiswerkvergoeding en terugbetaling van verplaatsingsonkosten.
- Maaltijdcheques, groepsverzekering en 5 bijkomende verlofdagen.
Verloop
- Mail jouw motivatiebrief en cv tot en met vrijdag 14 februari 2025 naar info@kortom.be. Je ontvangt sowieso een bevestigingsmail.
- De jury maakt een eerste selectie op basis van brief en cv op basis van bovenstaande profielen en voorwaarden. Uiterlijk op vrijdag 21 februari informeren we je over deze selectie.
- Geselecteerde kandidaten ontvangen op maandag 24 februari een thuisopdracht.
- Uiterlijk op maandag 10 maart laten we je weten of je werd geselecteerd voor de mondelinge proef.
- De mondelinge proef is gepland op vrijdag 21 maart in Brugge. We houden zoveel mogelijk rekening met de beschikbaarheid van de kandidaten.
- Uiterlijk op maandag 24 maart informeren we alle kandidaten over het resultaat van de mondelinge proef. In die week plannen we nog een kennismakingsgesprek met de Kortom-collega’s.
- De eerste werkdag is gepland zodra de nieuwe collega beschikbaar is in het kantoor van Kortom in Brugge.
Meer info en solliciteren
- Contacteer Joost Ramaut, coördinator, via joost@kortom.be of 050 31 14 31.
- Solliciteren doe je door je motivatiebrief en cv te mailen naar info@kortom.be.