The war for talents winnen op sociale media
Hoe trek je kandidaten aan voor je vacature? Een originele post op sociale media kan je zoektocht naar een nieuwe collega een boost geven. Wij zagen inspirerende voorbeelden op jullie kanalen. Ontdek hier 5 originele posts om een vacature bekend te maken.
Gebruik je sterke copywriting skills
Alles begint natuurlijk met een sterke tekst. Het is belangrijk dat de jobomschrijving duidelijk is, maar een goede portie creativiteit kan helpen om je vacature te pimpen. Politie Leuven ging voor een leuk extraatje met de woordspeling 'De job van je Leuven'.
Bij Lokale Politie Leuven vind je de job van je Leuven. Ben jij reeds geslaagd voor de selectieproeven? Dan zijn wij op zoek naar jouw #talent! pic.twitter.com/lK0KCcJ0Xj
— Politie Leuven (@PolitieLeuven) October 20, 2023
Toon je teamleden
Schreef je een wervende vacaturetekst? Top! Maar je toekomstige collega is nieuwsgierig naar meer informatie over de job. In welk team komt de nieuwe medewerker terecht? Breng de collega's in beeld, want mensen willen graag mensen zien. Gemeente As postte daarom een teamfoto bij een vacature.
Toch nog een level hoger gaan? Dat deed AZ Vesalius. Om potentiële kandidaten te overtuigen, maakte het communicatieteam een video. De collega's komen aan het woord en je krijgt een blik achter de schermen van het ziekenhuis.
Maak van je collega’s echte ambassadeurs
Je collega's kennen de bedrijfscultuur en geven letterlijk een gezicht aan je organisatie. Niemand kan beter anderen warm maken om mee deel uit te maken van een team dan zij. VRT postte daarom een video waarin een stagiaire haar ervaring deelde. Als je ziet dat iemand zo vrolijk wordt van een werkplek, waarom zou je dan nog twijfelen om te solliciteren?
Durf te kiezen voor humor
Aandacht vragen voor een knelpuntberoep is niet makkelijk. Maar humor kan hier wel een handje bij helpen. Zo maakte Stad Aalst een post waarin een foto van het lerarenkorps uit de oude doos naast een huidige foto werd gezet. Leuk detail: de leraren van vandaag imiteren de foto van vroeger. En dat leverde dit leuke resultaat op.
Heb je een geweldige post bedacht om je vacature bekend te maken? Druk dan maar op de publicatieknop. En als je een communicatievacature hebt, vergeet die dan zeker niet toe te voegen aan onze jobpagina. Want elk stukje zichtbaarheid, kan de zoektocht naar een nieuwe collega alleen maar makkelijker maken.