Communiceren tijdens een crisis

Bij elke overheidsinstelling of socialprofitorganisatie bestaat de kans dat een incident zich voordoet dat uitmondt in een crisis. Je goed voorbereiden op een crisis is belangrijk. Maar hoe communiceer je nu eigenlijk tijdens een crisis? 

Hoe bereid je je voor op een cyberaanval?

Hoe communiceer je tijdens een crisis?

Hoe monitor je wat er tijdens een crisis over je organisatie gezegd wordt?

Wat zijn de taken van het crisisteam?

Wat zijn de taken van het crisiscommunicatieteam?

Wat moet je doen na een crisis?

Wie voert het woord tijdens een crisis?

Welke kanalen gebruik je voor crisiscommunicatie?

Wie zijn de doelgroepen bij crisiscommunicatie?

Meer inspiratie? Neem een kijkje op de blog:

News alert: Dit leerden we tijdens onze studiedag over mediabeleid

Online polarisatie: in het oog van de storm – Ine Timmers van De Lijn

Crisiscommunicatie door de ogen van een woordvoerder - Laura Demullier van het Nationaal Crisiscentrum

Opleidingen over crisiscommunicatie

Op dinsdag 3 juni 2025 in Gent

Crisiscommunicatie in de praktijk

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • LOGO_VP.jpeg
  • 234_2imagine.png
  • logo-og.png