Organisatie van de communicatiedienst

Hoe verzamel je zoveel mogelijk informatie? Hoe werk je efficiënt als communicatiedienst? Er bestaat helaas geen blauwdruk om een communicatiedienst goed te organiseren. Alles hangt ook af van jouw organisatiecultuur. In dit dossier reiken we je wel enkele handvatten en praktijkvoorbeelden aan waarmee jij aan de slag kan. 

Opdrachten uitbesteden: hoe schrijf je een bestek uit? Tips uit de praktijk.

Welke evolutie onderging de communicatiedienst?

Hoe organiseer je de communicatiedienst?

Welke rollen heeft een communicatiemedewerker?

Hoe verzamel je als communicatiedienst voldoende informatie?

Hoe overleef je een eenpersoonscommunicatiedienst?

Hoe betrek je collega’s bij het communicatiewerk?

Meer inspiratie? Neem een kijkje op de blog:

Ga zorgeloos op vakantie met deze 7 tips

Hoe houd je het hoofd koel op een 1-persoonscommunicatiedienst?

De 10 belangrijkste uitdagingen voor communicatiemedewerkers - Eric Goubin

Jullie werkten massaal mee aan het Groot Gemeentelijk Communicatieonderzoek

Opleidingen over communicatiebeleid

Op dinsdag 14 januari 2025

START UP 1 - De organisatie van de communicatiedienst

Op dinsdag 21 januari 2025

START UP 2 - Communicatieplanning

Op dinsdag 28 januari 2025

START UP 3 - Maak een afsprakennota over communicatie

Op donderdag 30 januari 2025 in Gent

Masterclass Communicatiestrategie voor communicatieverantwoordelijken

Op maandag 10 februari 2025 in Leuven

Basisopleiding overheidscommunicatie Leuven

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • LOGO_VP.jpeg
  • 234_2imagine.png
  • logo-og.png