Hier vind je een overzicht van de boeken over onze extra thema's:
- Hopende U hiermede voldoende geïnformeerd te hebben
- Laat ons zeggen dat het (de) shit wordt
- Het nieuwe communicatieklimaat
- Klachtencommunicatie
Hopende U hiermede voldoende geïnformeerd te hebben
Inhoud
Fijn als je met een brief de bewoners op de hoogte houdt van werken in hun straat of een evenement in de buurt. Maar wat als ze er weinig van begrijpen?
Farida en Katrien van Wablieft geven je tips, zodat jij je boodschap nog duidelijker kan overbrengen. Je leert hoe je technische informatie vertaalt in een leesbare brief en hoe je structuur brengt in die tekst. En passant krijg je ook een antwoord op enkele prangende vragen, zoals: wie moet een bewonersbrief ondertekenen? Hoe geef ik constructief feedback op teksten van mijn collega’s? Zijn bewonersbrieven op papier niet achterhaald?
Enkele handige sjablonen en een webpagina vol inspiratie krijg je cadeau. Hopende u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben, uiteraard.
Auteurs: Katrien Janssens en Farida Barki
Verschenen in: 2022
Laat ons zeggen dat het (de) shit wordt.
Inhoud
Veel communicatieprofessionals worstelen met projecten die iedereen belangrijk vindt, maar waar niemand last van wil ondervinden. Dat zijn de wegen, windmolens en dijken in de achtertuinen van het dichtbevolkte Vlaanderen en Nederland.
Hoe communiceer je met de steeds lastigere burger? Ondertussen moet je samenwerken met aannemers, een politiek bestuurder wordt onrustig en iedereen in je organisatie heeft een idee over communicatie. Hoe ga je daar als communicatieprofessional op een positieve manier mee om?
Deze content staat vol communicatietips, herkenbare verhalen uit de projectpraktijk en communicatiestrategieën die voor iedereen toepasbaar zijn.
Auteur: Bart Derison
Verschenen in: 2019
Het nieuwe communicatieklimaat
Inhoud
Hoe weet je welke innovaties er nu echt toe doen in het communicatievak? Eric Goubin brengt een overzicht van de twintig meest relevante trends en beschrijft meteen ook de implicaties voor iedere communicatieverantwoordelijke.
Auteur: Eric Goubin
Verschenen in: 2015
Klachtencommunicatie
Inhoud
We zijn klachten meestal liever kwijt dan rijk. Vaak biedt een klacht echter een kans om de verstoorde relatie met de klant of burger te herstellen. Via deze content komt u te weten hoe u het best reageert om constructief met de klant samen te werken. U krijgt hiervoor een aantal inzichten rond klachten en klachtenbehandeling mee en tips om schriftelijk en mondeling op gegronde en niet-gegronde klachten te reageren. Enkele specifieke klachtencases illustreren deze algemene principes zodat u zelf meteen aan de slag kan.
Auteurs: Karla Blomme, Jef Raeymaekers en Jef Verheyen
Verschenen in: 2015