Employer branding campagnes die harten veroveren
Als communicatieprofessional speel je soms de rol van Cupido: met een employer branding strategie vuur jij je liefdespijlen af op potentiële kandidaten. Maar hoe zorg je ervoor dat je de ‘perfect match’ vindt? Wij gingen op zoek naar inspirerende employer branding campagnes op Instagram. En wat bleek? Er zijn prachtige campagnes waar de passie van af spat. Word je ook helemaal verliefd op deze mooie communicatieprojecten?
Vlinders in onze buik door het talent van Aquafin
Met de hashtag #buitengewoonvóórtalent zet Aquafin haar medewerkers in de kijker. Door leuke werkervaringen te delen en de sterke band tussen collega’s te tonen, stelt de organisatie zich op als een warme werkgever.
Aquafin speelt met het woord ‘buitengewoon’ en maakt variaties op de hashtag, zoals #buitengewoonvóórimpact.
Smoorverliefd op Mensen Mensen van De Lijn
In de employer branding campagne ‘Mensen Mensen’ zet De Lijn een belangrijke troef van de organisatie in de kijker: als werknemer ben je verbonden met veel andere mensen. Niet alleen met je collega’s, maar ook met de reizigers. Het benadrukt het teamgevoel en het sociale contact binnen de organisatie. Op sociale media brengt De Lijn daarom ook haar eigen mensen in beeld. Want de mensen, daar draait het om.
Solidaris doet ons hart sneller slaan
Een campagne bestaat uit verschillende acties. Solidaris startte de Instagram-rubriek ‘Team in de kijker’ als onderdeel van de campagne ‘Werken bij Solidaris’. Het zet het teamgevoel centraal. Een mooie manier om met verbindende communicatie je als warme organisatie te profileren.
UPC Duffel bezorgde ons een coup de foudre
Met de campagne ‘Werk Andersom’ zet Zorggroep UPC Duffel de eigenheid van de organisatie in de kijker. De medewerkers benoemen wat ze zo fijn vinden aan de werkomgeving en wat de organiseert typeert. De organisatie maakt ook woordspelingen met de campagnenaam ‘Werk Andersom’, bv. ‘Ze werken anders𝐨𝐦 samen zorg te dragen’.
Brandweerzone Antwerpen zet ons hart in vuur en vlam
Een employer branding campagne klinkt als een groot project waarvoor je veel middelen nodig hebt. Maar zo hoeft het niet per se te zijn. Met de juiste tone-of-voice en een sterke strategie kan je met je communicatie mensen warm maken om te solliciteren voor je organisatie. Brandweerzone Antwerpen brengt vanuit verschillende invalshoeken de medewerkers in beeld. De appreciatie naar de medewerkers toe en de warme organisatiecultuur zitten verweven in hun Instagram-posts.
Doen deze cases je verlangen naar meer inspiratie? Op Kortompedia vind je nog meer cases om van te leren!