Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?

Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?

Hoe kun je ervoor zorgen dat je met je communicatie impact maakt? Dat is dé kernvraag als je een campagne ontwikkelt. Het komt erop aan goed te weten welke drempels je doelgroep ondervindt om gedragsverandering te bereiken. In dit artikel zetten we de theorie om naar de praktijk. We zoomen in op een case: de Veggie Challenge van ProVeg vzw. Fien Louwagie, communicatiecoördinator van ProVeg, vertelt hoe zij en haar team deze grootschalige campagne aanpakken.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Labels:

Gerelateerde blogs

  1. 24 mei 2022Hoe zet je een campagne op?
  2. 20 maart 2023Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?
  3. 20 maart 2023Welke 6 principes helpen om een doeltreffende campagne op te zetten?
  4. 23 april 2024Hoe sterke samenwerkingen een campagne doen slagen - Fien Louwagie van ProVeg vzw
  5. 10 januari 2025Hoe start je met fondsenwerving?
  6. 10 januari 2025Welke voorbeelden van fondsenwervingscampagnes kunnen je inspireren?
  7. 24 oktober 2024Hoe zet je in op verbinding met interne communicatie? - Webinar
  8. 20 juni 2024Hoe zet je een campagne op naar een breed publiek? Dit leer je uit de campagne 'Operation Cookiemonster'.
  9. 3 mei 2024Welke voorbeelden van nudging kunnen je inspireren?
  10. 1 februari 2024Hoe werk je aan je reputatie via de pers? [CASE]

Hier vind je een overzicht van de boeken over gedragsverandering en campagnes:

Effectief gedrag veranderen met het 7E-model

Boek Effectief gedrag veranderen met het 7E-model

Inhoud

Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het foute gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. Dankzij deze content leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Na elk deel vindt u een handige checklist voor toepassing in de praktijk. Met een doordacht beleid gebaseerd op nudging, keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact.

Auteur: Fran Bambust

Verschenen in: 2015

Bestel het boek

Alle thema's

Opleidingen over gedragsverandering en communicatie

Op vrijdag 14 februari 2025

Kortom online: Vind de 'perfect match' met je employer branding campagne

Op donderdag 20 februari 2025 in Ranst

Helden van Hier, inspiratiedag communicatie voor politie en brandweer

Op dinsdag 22 april 2025 in Gent

Evenementencommunicatie

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • LOGO_VP.jpeg
  • 234_2imagine.png
  • logo-og.png

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijk 8 cookies

Je ontvangt strikt noodzakelijke cookies, omdat ze nodig zijn voor het juist functioneren van deze website. Deze cookies kunt u niet uitschakelen.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren 0 cookies

Deze website slaat jouw voorkeuren op zodat deze bij een volgend bezoek kunnen worden toegepast.

Geen cookies gevonden

Analyse 0 cookies

Deze website analyseert het gebruik ervan, zodat we functionaliteit daarop kunnen aanpassen en verbeteren. De gegevens zijn anoniem.

Geen cookies gevonden

Tracking 6 cookies

Deze website analyseert je bezoek om de inhoud beter op jouw behoeften af te stemmen.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Extern 0 cookies

Deze website maakt gebruik van externe functionaliteit, zoals Social Media deelmogelijkheden.

Geen cookies gevonden