- Home
- Blog
- Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?
Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?
Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?
23 april 2024
Hoe kun je ervoor zorgen dat je met je communicatie impact maakt? Dat is dé kernvraag als je een campagne ontwikkelt. Het komt erop aan goed te weten welke drempels je doelgroep ondervindt om gedragsverandering te bereiken. In dit artikel zetten we de theorie om naar de praktijk. We zoomen in op een case: de Veggie Challenge van ProVeg vzw. Fien Louwagie, communicatiecoördinator van ProVeg, vertelt hoe zij en haar team deze grootschalige campagne aanpakken.
Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.
Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.
Hier vind je een overzicht van de boeken over gedragsverandering en campagnes:
Effectief gedrag veranderen met het 7E-model
Inhoud
Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het foute gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. Dankzij deze content leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Na elk deel vindt u een handige checklist voor toepassing in de praktijk. Met een doordacht beleid gebaseerd op nudging, keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact.
Auteur: Fran Bambust
Verschenen in: 2015
Bestel het boek
Alle thema's
Opleidingen over gedragsverandering en communicatie
Op donderdag 12 december 2024
in Gent
Campagnes voeren en gedragsverandering
Op dinsdag 22 april 2025
in Gent
Evenementencommunicatie
Vind je het antwoord niet op je vraag?
Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.
Stel je vraag in de community