Hoe vat je de visie achter het magazine samen? TEMPLATE
Leden van het creatie-team van een magazine zijn meestal goed op de hoogte van de visie achter het magazine en de verhalen waar je naar op zoek bent. Maar een team is veranderlijk en daarbij vraag je af en toe de hulp van externe partners of collega's. Dan is het handig om een document achter de hand te hebben die kort samenvat waar het magazine voor staat, wat de doelstelling ervan is en naar welke content je op zoek bent.
Deze template zet je op weg om een eigen presentatie te maken over de visie van het magazine. Op de slide zie je wat erop komt te staan, in de notities vind je wat extra uitleg. In de visie neem je deze elementen op:
- Waarom maak je een magazine?
- Wat wil je ermee bereiken?
- Wat zijn de voordelen van storytelling?
- Met enkele voordelen.
- Wat zoek je in een artikel?
- Wat zijn inspirerende voorbeelden?
- Wat kan niet in het magazine?
- Hoe is het magazine opgebouwd?
- Wat is de timing?
- Wat verwacht je van je collega's?
Vul gerust de visie aan met extra informatie, of schrap wat niet past voor jouw visie. Maar wees zo volledig mogelijk. Zeker voor collega's die niet dagdagelijks met communicatie bezig zijn of voor mensen die de organisatie niet zo goed kennen, is dit waardevolle informatie om relevante input aan te leveren.
Veel succes!