Hoe verwerk je huisstijlelementen in het magazine? Enkele voorbeelden
Een magazine is geen corporate folder. Je mag best wel wat anders doen en een unieke ‘smoel’ voor je magazine creëren. Het blijft wel een magazine van de organisatie en je wil dat je de organisatie kan herkennen. Hoe bewaar je het evenwicht?
De volledige huisstijlgids overnemen is geen goed idee. Gebruik liever een aantal elementen uit de huisstijl om je magazine vorm te geven. Zo blijft de organisatie herkenbaar en creëer je tegelijkertijd een leuke lay-out voor het magazine. Inspiratie voor hoe je dat doet, lees je in de volgende voorbeelden.
Stad Tienen
Tiens, het stadsmagazine van Tienen, zit sinds kort in een nieuw jasje. Met de nieuwe huisstijl was het blad ook aan vernieuwing toe. Geen toeval dus dat de huisstijl verweven zit in het blad. Meteen op de cover zie je een aantal elementen terugkomen.
De vlakken uit het logo herken je op de cover. Het nieuwe logo bestaat uit 4 verschillende vlakken.
Het logo kreeg een kwart draai naar links en wordt gedeeltelijk gebruikt als frame voor de foto. Ook binnenin het magazine zie je de vlakken vaak terugkomen.
Provincie Vlaams-Brabant
In MAG. Vlaams-Brabant, het magazine van de provincie Vlaams-Brabant herken je meteen het lettertype uit de huisstijl.
Naast het lettertype uit de huisstijl, kiezen ze voor opvallende kleuren en een leuke tekenstijl.
IVAGO
In IVAGOWIJZER, het magazine van de afvalintercommunale IVAGO, gebruiken ze de kleuren van de huisstijl.
Geel, bruin en groen worden als accentkleuren gebruikt doorheen het magazine. Het zijn tevens ook de kleuren uit de huisstijl. Daarnaast komt het lettertype uit de huisstijl: bij de titel, inleiding en in de quotes zie je het vette, brede lettertype typisch voor de organisatie terugkomen.
Ferm
In de magazines van Ferm herken je de gekleurde vlakken uit de huisstijl. Ook de kleuren waarvoor ze kiezen vind je o.a. terug op de website, op sociale media …