Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Een campagne die zich met één boodschap richt tot de hele bevolking lukt zelden of nooit. Er zijn bijzonder veel verschillen binnen het ‘brede publiek’. Het is daarom belangrijk om bij gedragsveranderende campagnes je te focussen op één of enkele specifieke doelgroepen met gerichte communicatie. Selecteer en prioriteer doelgroepen. Daarbij is de groep die het moeilijkst tot gedragsverandering te bewegen is vaak relatief klein.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Labels:

Gerelateerde blogs

  1. 25 mei 2022Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?
  2. 25 mei 2022Wat is positieve gedragsverandering?
  3. 25 mei 2022Welke factoren beïnvloeden gedrag?
  4. 31 mei 2022Welke drempels weerhouden mensen ervan hun gedrag te veranderen?
  5. 31 mei 2022Hoe kan je gedragsverandering stimuleren bij je doelgroep?
  6. 31 mei 2022Hoe verloopt gedragsverandering bij je doelgroep?
  7. 20 juni 2024Hoe zet je een campagne op naar een breed publiek? Dit leer je uit de campagne 'Operation Cookiemonster'.
  8. 3 mei 2024Welke voorbeelden van nudging kunnen je inspireren?
  9. 23 april 2024Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?
  10. 20 maart 2023Welke 6 principes helpen om een doeltreffende campagne op te zetten?

Opleidingen over gedragsverandering en communicatie

Op donderdag 12 december 2024 in Gent

Campagnes voeren en gedragsverandering

Op dinsdag 22 april 2025 in Gent

Evenementencommunicatie

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • LOGO_VP.jpeg
  • 234_2imagine.png
  • logo-og.png