Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Een campagne die zich met één boodschap richt tot de hele bevolking lukt zelden of nooit. Er zijn bijzonder veel verschillen binnen het ‘brede publiek’. Het is daarom belangrijk om bij gedragsveranderende campagnes je te focussen op één of enkele specifieke doelgroepen met gerichte communicatie. Selecteer en prioriteer doelgroepen. Daarbij is de groep die het moeilijkst tot gedragsverandering te bewegen is vaak relatief klein.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Labels:

Gerelateerde blogs

  1. 25 mei 2022Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?
  2. 25 mei 2022Wat is positieve gedragsverandering?
  3. 25 mei 2022Welke factoren beïnvloeden gedrag?
  4. 31 mei 2022Welke drempels weerhouden mensen ervan hun gedrag te veranderen?
  5. 31 mei 2022Hoe kan je gedragsverandering stimuleren bij je doelgroep?
  6. 31 mei 2022Hoe verloopt gedragsverandering bij je doelgroep?
  7. 14 februari 2025Een employer branding campagne opzetten? - Leer uit de ervaringen van jouw collega's
  8. 14 februari 2025Cyberveiligheid: hoe sensibiliseer je medewerkers? [case]
  9. 10 januari 2025Hoe start je met fondsenwerving?
  10. 10 januari 2025Welke voorbeelden van fondsenwervingscampagnes kunnen je inspireren?

Opleidingen over gedragsverandering en communicatie

Op dinsdag 22 april 2025 in Gent

Evenementencommunicatie

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • logo-og.png
  • LOGO_VP.jpeg

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijk 8 cookies

Je ontvangt strikt noodzakelijke cookies, omdat ze nodig zijn voor het juist functioneren van deze website. Deze cookies kunt u niet uitschakelen.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren 0 cookies

Deze website slaat jouw voorkeuren op zodat deze bij een volgend bezoek kunnen worden toegepast.

Geen cookies gevonden

Analyse 0 cookies

Deze website analyseert het gebruik ervan, zodat we functionaliteit daarop kunnen aanpassen en verbeteren. De gegevens zijn anoniem.

Geen cookies gevonden

Tracking 6 cookies

Deze website analyseert je bezoek om de inhoud beter op jouw behoeften af te stemmen.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Extern 0 cookies

Deze website maakt gebruik van externe functionaliteit, zoals Social Media deelmogelijkheden.

Geen cookies gevonden