Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?

Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?

Begin bij het begin: analyseer het probleem waarvoor je gedrag wil veranderen. Met communicatie alleen kan je de houding en het gedrag van mensen niet beïnvloeden. Als je voor een bepaald probleem gedragsverandering wil bereiken, is het belangrijk dat je het probleem goed begrijpt. Probeer in te schatten welke invloed communicatie kan hebben.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Gerelateerde blogs

  1. 20 juni 2024Hoe zet je een campagne op naar een breed publiek? Dit leer je uit de campagne 'Operation Cookiemonster'.
  2. 3 mei 2024Welke voorbeelden van nudging kunnen je inspireren?
  3. 23 april 2024Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?
  4. 20 maart 2023Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?
  5. 15 maart 2023Wat is nudging?
  6. 31 mei 2022Hoe verloopt gedragsverandering bij je doelgroep?
  7. 31 mei 2022Hoe kan je gedragsverandering stimuleren bij je doelgroep?
  8. 31 mei 2022Welke drempels weerhouden mensen ervan hun gedrag te veranderen?
  9. 25 mei 2022Welke factoren beïnvloeden gedrag?
  10. 25 mei 2022Wat is positieve gedragsverandering?

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • LOGO_VP.jpeg
  • 234_2imagine.png
  • logo-og.png