Wat is contentstrategie?

Wat is contentstrategie?

Communicatiekanalen kies je in functie van doelen en doelgroepen. Eens je die kanalen hebt gekozen, moet je ze nog vullen met content. 

Contentstrategie betekent dat je gaat nadenken welke content je gaat delen op welke kanalen en wanneer. Door een goede mix aan content te kiezen, kan je je doelen behalen. Die contentstrategie breng je visueel samen in een contentplanning.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Gerelateerde blogs

  1. 9 februari 2021Hoe maak je werk van contentplanning?
  2. 16 december 2021Welke tools voor contentplanning bestaan er?
  3. 14 oktober 2024Hoe maak je communicatie-afspraken?
  4. 17 september 2024Hoe kies je als lokaal bestuur op welke kanalen je actief bent?
  5. 7 september 2023Wat moet je weten over de verkiezingen en sperperiode?
  6. 21 februari 2023Hoe maak je werk van een taalbeleidsplan? Inspiratie uit Oostende.
  7. 24 mei 2022Hoe zet je een campagne op?
  8. 16 mei 2022Groot Gemeentelijk Communicatieonderzoek: meer communicatiewerk, nauwelijks meer middelen (2022)
  9. 29 april 2022Aan welke normen moet overheidscommunicatie voldoen?
  10. 29 april 2022Wat is het verschil tussen overheids- en politieke communicatie?

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • 234_2imagine.png
  • LOGO_VP.jpeg
  • logo-og.png